מה ההבדל בין גמילה מסמים קשים לקלים?

מרכזי גמילה רבים משלבים בין מגוון רחב של אסטרטגיות טיפול, כמו גם מגוון עצום של בעיות של מטופלים, ונותנים סביבה תומכת ומכילה לכולם. יחד עם זאת הצוות המקצועי של מכון גמילה ויקטוריה רנסנס רוצה להסביר שיש הבדלים משמעותיים בין תהליך הגמילה של חולים עם סמים קשים, לבין תהליך גמילה מסמים קלים. ולשם כך יצרנו לכם מדריך מקוצר שמראה את ההבדלים המרכזיים בין השניים.

מה ההבדל בין גמילה מסמים קשים לקלים?

קרדיט: Pixabay

גמילה היא גמילה – לפחות במבט על

על פניו, וללא ידע מוקדם, אדם יכול לחשוב שתהליך גמילה מסמים באופן כללי הוא אחיד, אחוד וברור לכל מי שנכנס אל תוך מרכז גמילה. אבל כאשר מסתכלים על הפרטים הקטנים של התמונה, מתגלה אירוע אחר לגמרי. לכל מטופל יש את הצרכים האישיים שלו, בהתאם למצב הבריאותי ולסוג ההתמכרות איתה הוא כי בשנים האחרונות, כמו גם לנכונות שלו לשתף פעולה בתהליך. צוות מרכז הגמילה בונה את תהליך הגמילה בהתאם למטופל, בשביל להבטיח מענה ממוקד מטרה לכל צורך.

תהליך גופני משמעותי – שמנקה את הגוף מסמים

גמילה מהרואין למשל, מוגדרת באופן רשמי בתור גמילה מסמים קשים בעיקר בשל האופי של תהליך ניקוי מערכות הגוף השונות מהסם. ההשפעה של החומרים הכימיים על הגוף היא קיצונית במיוחד, ולכן, יש צורך להקדיש זמן רב יותר לטובת גמילה פיזית מהסם. זהו השלב המרכזי בתהליך, ומבחינתם של חולים רבים מדובר גם בשלב המאתגר והמפחיד ביותר. לא פשוט לעבור גמילה פיזית בעיקר בגלל תופעות הלוואי, ולכן צריך להגיע מוכנים ונכונים לתהליך.

הרגלי חיים ואיכות חיים – ליצירת אדם "חדש"

לעומת זאת, גמילה מנייס גאי היא גמילה קצת יותר קלה מבחינה פיזית, שכן לא מדובר על חומר שמשפיע בצורה קיצונית על מערכות הגוף שלנו. יחד עם זאת, תהליך גמילה כזה מאופיין בעיקר בקשיים חברתיים ובצורך להקנות הרגלי התנהגות חדשים למטופל. האתגר הגדול ביותר של בחורים לנייס גאי הוא בחיים החברתיים, שם תמיד יהיו פיתויים ותמיד יהיו אתגרים. כך שיש צורך ללמד את המטופלים איך להתמודד עם האתגר ואיך לנצח בכל פעם מחדש.

היכולות של צוות מרכז ויקטוריה רנסנס להעניק טיפול מקצועי ומיומן לכל חולה הן בלתי מוגבלות. מתוך רצון להקשיב ולמצוא פתרונות, אנו מוצאים את הדרכים הכי טובות להחזיר לחיים גם את המכורים הכי קשים שיש. לפרטים נוספים וליצירת קשר עם הצוות המקצועי שלנו: 1-800-205077.

חברה לקידום אתרים בישראל חברה לקידום אתרים בישראל
Skip to content