אינדקס מעצבי פנים

אינדקס מעצבי פניםעיצוב פנים הוא אמנות של תכנון, שינוי והתאמת חללים פנימיים במבנים. זהו למעשה תת תחום של אדריכלות, שנפרד מהתחום הכללי במאה ה – 20. עיצוב פנים מתמקד בנקודת ההשקה שבין צרכי האדם המשתמש בחלל, לבין החזון של המעצב. לא סתם נפוצה האמרה: Home is where the heart is… אדם חש בשיאו כאשר החלל לא רק יפה ונעים, אלא גם משרת אותו היטב.

עיצוב פנים נפוץ לא רק לחללי מגורים אלא גם לחללים מסחריים ותעשייתיים. כאשר החלל שבו עובדים אנשים מעוצב בצורה המשרה אווירה נעימה ופרודוקטיבית, ויחד עם זאת מתוכנן אפקטיבית למיקסום הפרטיות, השקט, פינות ייעודיות וכו’, כל אופי העבודה משתנה והמוטיבציה עולה. מקום שנעים לבוא אליו בכל בוקר לעבוד הופך לבית שני.

לעתים רחוקות יכולים מעצבי פנים לקבל יד חופשית לגמרי בתכנון החלל. ברוב המקרים הם תחומים במגבלות התקציב של הלקוח ובטעמו האישי. כל זה הופך את מלאכת עיצוב הפנים למאתגרת ומעניינת אפילו יותר. האפשרות לשחק ו”להתפרע” בתוך מסגרת נתונה מראש (רחבה או צרה ככל שתהיה), מולידה פתרונות לא שגרתיים ויצירתיים.

עיצוב פנים לא נועד רק כדי לייפות חללים או לקשט אותם. הוא מסייע במקרים רבים לפתור בעיות תכנוניות ומבניות נתונות מראש, כדי לנצל את החלל בצורה אופטימלית. מעצבי פנים אינם חייבים להמליץ על שבירת והזזת קירות למשל, המומחיות שלהם משמשת למציאת פתרונות מסביב לאילוצים קיימים על ידי שילוב פתרונות אחסון בריהוט, שימוש בפינות חדרים, ניצול חלל על קירות, משחקי תאורה, משחקי צבע ועוד.

חברה לקידום אתרים בישראל חברה לקידום אתרים בישראל
Skip to content