חקירות ביטוח כמלחמה בהונאות

עם כל הכבוד להיותה של מדינת ישראל מדינת חוק הרי בתוך עמנו אנו חיים ולכן אף אחד לא מופתע מכך שהיקף הונאות הביטוח, בתחומים כמו רכוש ורכב, נאמדות בכמה מאות מיליוני שקלים בכל שנה. מדובר בסכומים מדהימים שבמביאים את חברות הביטוח לנהל חקירות ביטוח בכל רמה ובכל היקף בכדי להילחם בתופעה הלא מכובדת הזו. למרות ההוצאה הכספית על חקירות ביטוח שונות עדיין נראה כי התוצאות שמניבים משרדי חקירות מוסמכים ואיכותיים שוות את ההשקעה.

ניסיונות הונאה אינן חדשות בישראל והן נעשות מסיבות שונות, ובסופה של שנה מתמודדות חברות הביטוח עם נפחים מופרזים של תביעות, בשל העובדה שלקוחות שונים מנסים לנפח את שיעור הנזק או אפילו לביים תאונת דרכים או גניבת רכב ואז להגיש תביעות סרק. מבלי להיות רואה חשבון, ניתן ללמוד מהר מאוד על עומק הגרעון או ההפסדים שאליו יכולות להיקלע חברות הביטוח וזאת עם כל הרצון שלנו ללטוש עיניים לרווחיהן מהפרמיות השונות.

השיטות המיוחדות של חקירות ביטוח

יש לא מעט עבודה לעשות לפני שמוכיחים כי מישהו אכן ניסה להונות את חברת הביטוח. חקירות ביטוח שונות נעשות על ידי חוקר פרטי במרכז, צפון או דרום המכיר את הנושא לעומק. חוקר ביטוח ינסה לשחזר את מהלכיו של החשוד בהגשת אותה תביעה מנופחת או כוזבת, בכדי לעלות התרמית. האפשרויות הן בחלקן פשוטות אך אחרות הן אפילו מעט יצירתיות. חקירות ביטוח תתבצענה לדוגמא בעזרת מעקבים, בדיקות פוליגרף (גם לבקשת חברת הביטוח) או בחקירה פרונטאלית של מי שתובע דמי ביטוח על פגיעה בעבודה למשל.

אלו מהלכים מקצועיים ורציניים אך בנוסף ניתן גם לראות כי חקירות ביטוח שונות ינסו לחדור לעובי הקורה בכדי למצוא על מי מוטלת האחריות בתאונת דרכים שהתרחשה. החוקר ייעזר גם בבוחן תנועה פרטי שיגיע למקום האירוע וינסה לשחזר את התאונה, כך שבסופו של דבר הוא אולי אף ישלול בכל מכל את תביעתו של אדם מסוים.

חקירות ביטוח יכולות לסייע גם לשומרים על החוק

מאחר וחברות הביטוח מתמודדות עם תופעה ולא עם מקרים נקודתיים הרי שהדבר יכול להשפיע על פעילות חברה מסוימת ואף לגרום לה לנזקים שאיתם תתקשה להתמודד. לכן חקירות ביטוח מקבלות משנה חשיבות והופכות להיות חלק מההיערכות של חברת ביטוח המעוניינת להגן על עצמה ולהתמיד בפעילותה השוטפת.

חקירות ביטוח וחקירות כלכליות שמנוהלות בצורה יסודית ומביאות לחשיפה של מקרי הונאה, מגדילות את יציבותן של חברות הביטוח, ועם כל הציניות, אולי אפילו להפחתת תשלומי הפרמיה שאזרח הגון שומר חוק משלם מידי שנה עבור הביטוחים השונים שלו. אין ספק כי שם המשחק הוא כסף, מאחר ואף חברת ביטוח אינה עושה את עבודתה לשם שמיים, והדבר חייב להיות מכובד על ידי כולנו. חקירות ביטוח בהיקף נרחב מעידות גם על חברה חולה וחסרת כל רסן והגינות.

חברה לקידום אתרים בישראל חברה לקידום אתרים בישראל
Skip to content