הדילמה של עורך דין פלילי

בתחום הפלילים אפשר למצוא מקרים כמו שוד, רצח, גנבה, פריצה, סחיטה, שוד, עברות מין, סמים ועוד, עורך דין פלילי הוא זה שמייצג את הנאשמים בעבירות מסוגים אלו, הוא האיש שמבין טוב מכולם בתחום זה, הוא זה שיש לו את הידע והכלים לסייע להוכיח את חפותו של הנאשם, אם אפשר, או למזער את העונש  שמגיע לו על מעשיו.

הדילמה של עורך דין פלילי

כיצד יכול עורך דין להגן על פושעים ?

רבים תוהים כיצד אפשר להגן על פושעים, מה שכל השואלים צריכים לדעת זה שעורך דין פלילי מבצע את עבודתו, זה המקצוע שהוא בחר, ותפקידו למצוא את הדרכים להוכיח את חפותו של מרשו, או להפחית מהעונש אשם, ואת כל זה הוא צריך לעשות תוך שמירה על החוק ומבלי לשקר. עורך דין פלילי בצפון מחויב תמיד לשמור על הסודיות, אם עורך דין אינו מאמין ללקוח שלו או לא מצליח להתחבר אליו והוא מרגיש כי הוא אינו יכול לייצג את אותו אדם באופן מקצועי כדאי לו להעביר את הטיפול בתיק לעורך דין אחר, אם יש סוג של עברות שעורך הדין לא יכול להתמודד איתן טוב יעשה אם לא ייצג אנשים שעברו עברות בתחום זה, בגלל שזה עשוי לפגוע ביכולת שלו  לייצג את לקוחותיו בצורה הטובה ביותר.

עורך דין פלילי – עבודה קשה 

המשפט הפלילי לא מתאים לכל עורך דין, למרות היותו אחד התחומים המעניינים והדינמיים ביותר, ומנגד, היא לא כל כך זוהרת ומושכת. עבודתו כרוכה בקשיים, פיזיים, מצפוניים ואתיים, עורך דין פלילי לא מבלה את זמנו במשרדו המפואר ובתי המשפט, הוא צריך לבקר בתאי מעצר לעתים קרבות, בתי כלא, לא פעם עליו להגיע לזירת רצח ולהיחשף למראות קשים, להיות עד להתעללויות אלימות, עבירות סמים, פדופיליה וכדומה. עבודה בסביבה קשה, עם עבריינים קשים ובעייתיים, יכולים להרתיע כל אחד. לא כל עורך דין פלילי בחיפה יכול ומסוגל להפריד בין חייו המקצועיים ובין חייו האישיים, זאת הסיבה שרבים מעורכי הדין הפליליים עוזבים את תחום המשפט הפלילי.

הדילמה של עורך דין פלילי

עורך דין הפלילי נאלץ להתמודד יום יום עם דילמות אתיות ומוסריות. הוא נאלץ לייצג גם עבריינים שהוא בטוח באשמתם, ולא כל עורך דין פלילי בראשון לציון יהיה מוכן לייצג פדופילים, רוצח סידרתי או אנס סידרתי, כמעט כל עורכי הדין הפליליים ייאלצו להחליט כמעט כל יום אם הם מסוגלים לייצג פושעים שיש להם בעיה מוסרית לייצגם, מי שלא מסוגל להתמודד עם הבעיות האלה, ימצא עצמו מחוץ לתחום המשפט הפלילי.

חברה לקידום אתרים בישראל חברה לקידום אתרים בישראל
Skip to content